Roma

Yıl: 2018 | IMDB: | Altyazılar: Türkçe 2, İngilizce 2

Roma, 1970'lerde siyasi kargaşanın hüküm sürdüğü Roma’da geçiyor. Cleo, Meksiko’nun orta sınıf ailelerinin yaşadığı bir Roma mahallesinde bulunan bir evde hizmetçi olarak çalışan genç bir kadındır. Bir yandan ev işleri ile uğraşan Cleo, bir yandan da evdeki dört çocukla ilgilenir. O tüm zamanını hizmetlisi olduğu evde geçirse de kendisine ait bambaşka bir dünyası vardır. Genç kadın, gönlünü Fermin adındaki bir adama kaptırmıştır. Fakat bu ilişki pek de Cleo’nun düşlediği gibi sonuçlanmaz. Bu sırada evin dört çocuk annesi olan hanımı Sofia, kocasının yokluğu ile başa çıkmaya çalışır. Birbirinden farklı hayatlara sahip olsalar da benzer travmalar yaşayan Cleo ve Sofia, siyasi kargaşanın hüküm sürdüğü bir ortamda birbirlerinin en büyük destekçisi olur.

Dil: İspanyolca

Oyuncular

Yönetmen: Senaryo: Yapımcı:
ÜLKE
Meksika, ABD
YÖNETMEN
TÜR
SÜRE
135 Dakika
7.1 /10 - (11)

Oluşturulma Tarihi: 2018-08-23 - Son Güncelleme Tarihi: 2019-01-18

Altyazılar

Üye girişi yaparak altyazıları tek bir sayfa üzerinden sıralayabilir ve topluca indirebilirsiniz. Üyelik için tıklayınız.
Sürüm/Bölüm/Not Dil FPS Dosya Format Tarih Çevirmen Yükleyen Onay Hit İndir

Türkçe Altyazı
Türkçe 23.976 1 SubRip 14-12-2018 11:21 Net-Rip WhiteJAWS 687
Sürüm: Roma.2018.1080p.WEB-DL.x264-iKA | NTG | FGT | ION10 | STRiFE

Türkçe Altyazı
Türkçe 23.976 1 SubRip 14-12-2018 18:15 Net-Rip WhiteJAWS 568
Sürüm: Roma.2018.1080p.WEB-DL.x264-iKA | NTG | FGT | ION10 | STRiFE

İngilizce Altyazı
İngilizce 23.976 1 SubRip 14-12-2018 11:43 Net-Rip oTToMaNeK 25
Sürüm: WEBRip & WEB-DL >>> NTG | FGT | iKA | ION10 | STRiFE

İngilizce Altyazı
İngilizce 23.976 1 SubRip 14-12-2018 11:43 Net-Rip oTToMaNeK 39
Sürüm: WEBRip & WEB-DL >>> NTG | FGT | iKA | ION10 | STRiFE

deligoz 16-12-2018 01:12

Sakın izlemeyin. Manası olmayan bir film. Puanı sakın aldatmasın.

DeanJames 16-12-2018 11:12

"Roma", Alfonso Cuarón'un 2013 yılından beri yaptığı ilk filmi. Cuarón'un yazıp yönettiği film için yarı otobiyografik diyebiliriz belki ya da yönetmenin yaşamından izler taşıyan kişisel bir film demek daha doğru olabilir. Yönetmen, çocukluğunda evlerindeki yardımcıları olan "Libo" 'ya adadığı filmin senaryosunu oyunculara günlük olarak aktarıp, onlardan anlık reaksiyonlar almak istemiş. Filmin gerçekçi olması için hiçbir şeyden kaçınılmamış; siyah beyaz çekilen film, geniş açı çekimlerle kartpostal gibi film edilmiş ama sanki aynı zamanda II.Dünya savaşı sonrası Neorealismo etkisini (gerçekçiliğini) de hissettiriyor. Hatta "Cleo" 'nun saf , gerçekçi oyunculuğu belki de amatör olmasından kaynaklı çizdiği portre Cuaron'a Libo'yu hatırlatıyor. Bunun yanında hastahane sahnelerinde oyuncu yerine gerçek doktor ve sağlık personeli kullanılması gibi detaylar da filmin bu tarafını güçlendiriyor. 
Mexico City ' yi de kadın olarak görürsek ,film için kabaca kadınların hikayesi diyebiliriz. Kadınların yalnızlığının ve mücadelesinin hikayesi. Kaderleri iç içe geçen , hayatları siyahla beyaz kadar farklı ama aslında birbirinin aynı olan kadınlar. Zaten şu dünyada ne çekiyorsa kadınlar çekiyor. Bu konuda lafı çok dolandırmanın bir anlamı yok. Yalın bir gerçek bu. Ve hala benzer hikayeleri okuyor, duyuyoruz; bu da bizim insanlık olarak ayıbımız.
Filmde Mexico City'nin orta sınıf mahallelerinden biri olan Roma'da yaşayan bir ailenin hayatına ve onlarla beraber döneme yani 70'lere tanıklık ediyoruz. Filmin uzun sayılabilecek bir süresi var ve derdini acele etmeden ,yavaş bir şekilde , sade ve tüm yönleriyle anlatıyor. Eğitimli ve yüksek gelirli diyebileceğimiz bir orta sınıf aile, onların çocukları, anneanne ve evdeki yardımcıları. Tabii ki bu ailenin başta anlamasak da belirli sıkıntıları var ve biz de yavaş yavaş giriyoruz bu ortama, tıpkı çocuklar gibi. Evdeki yardımcılar yerli kökenli ve aile ile ilişkileri gayet düzgün fakat bizim hikayemizin merkezinde Cleo var. Cleo için yaşam bir kadın için olabilecek en zor şekilde gelişiyor. Ve bir şekilde aile ve Cleo birbirlerine bu süreçte destek oluyor. Tabii bir de o dönem şehrin yaşadıkları var. O da ayrı bir tarih. Biz de hikayemizin içinde yüzeysel olarak tanık oluyoruz bu olaylara.
Roma için kişisel bir film olmuş demiştik başta, tıpkı Fellini'nin Roma'sı gibi. Belki de bu ismi seçmesinde Fellini'nin Roma'sından ilham almış da olabilir yönetmen ama kendi sözleriyle değerlendirirsek ve sözlerini özetlersek : " hayatımızda bizi dönüştüren dönemler vardır, belki de bizi biz yapan, zamanın ötesinde bağlar kurduğumuz ve dünya algımızı değiştiren dönemler." Bu filmde de Cuarón için dönemim Meksika'sında sosyal hiyerarşisinin, sınıf ve etnisitenin  iç içe geçmiş olduğu bir ortamda çocuk saflığıyla kendini seven ve yetiştiren kadınların hikayesini anlatıyor diyebiliriz. Bu yönüyle de bir bireyin anılarında bu şekilde yolculuk edebilmemiz ,bence eşsiz bir deneyim.
Bunun yanında filmin görsel olarak ne kadar başarılı olduğunu anlatmaya gerek yok. Cuarón kamerasını tam bir sanatçı gibi kullanmış. Sanki bir zihnin içinde, bir rüyanın içinde yolculuk ediyormuşuz gibi. Filmde bir çok küçük detay var, belki simgesel anlatım diyebileceğimiz ama spoiler vermeye gerek yok. Gerçekten görsel olarak çok başarılı bir film, bu konuda pek bir şey yazmaya gerek yok aslında. İzlemeye başladığınız anda sizi çekiyor.
Sonuç olarak bence yılın en iyi filmlerinden biri. Tabii filmin bu kadar övülmesi üzerine karşı tepkiler gelecektir ve bu mu ya diyen de çok olacaktır. Film genel olarak sinemayı bir eğlence aracı olarak görenlere hitap etmiyor. Fakat bu kadar ses getirdikten sonra mutlaka herkes tarafından görülmek istenecektir. Eğer sanatsal olarak yaklaşırsanız belki bir başyapıt bulabilirsiniz, eğer hafta-sonunu iyi geçirmek için sizi eğlendirecek ya da zaman geçirtecek bir film bakıyorsanız belki başka bir filme yönelmek daha iyi olabilir. Fakat film en yalın haliyle bizi yetiştiren kadınlara bir saygı duruşu en nihayetinde. İyi seyirler.

busillis 16-12-2018 12:12

Bir aile ve yanındaki hizmetçisinin günlük yaşantılarını oldukça sade bir anlatımla, belgesel tadında izlemeye başlıyorsunuz. Sonra film öngörülemez bir şekilde kendine özgü bir anlatıma bürünüyor. Bireylerin günlük yaşamıyla beraber bir döneme tanıklık ediyorsunuz. Göz alıcı sinematografi, naif bir anlatımla birleşince de sanatsal açıdan üst düzey bir yapıt ortaya çıkıyor. Benim için yılın en iyilerinden biri.8.4/10

Franz_K 16-12-2018 10:12

Birbirine taban tabana zıt filmler çekmek bir yönetmenin başarılı olduğunu mu gösterir yoksa her telden çalan, kendine has bir üslup edinememiş bir yönetmen olduğunu mu? Gravity, Children of Men, Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, Y tu mamá también gibi çok farklı türlerde filmlere imza atmış Alfonso Cuarón, bu türlerden en az birinde başarısız olsaydı onu bu tercihinden dolayı eleştirme hakkımız olurdu belki. Ancak yukarıdaki her film kendi türünün güçlü örneklerinden olmayı başarmış. Bu da Cuarón’u çektiği her filmin hakkını veren başarılı ve sıra dışı bir yönetmen yapıyor.
Yönettiği tüm kalburüstü filmlere rağmen Roma, Cuarón’un kariyerinde bir dönüm noktası olabilecek düzeyde eşsiz bir film. Zira film, şimdiye kadar eşine az rastlanır düzeyde samimi ve doğal bir anlatıma, zarif bir hikâyeye ve göz alıcı bir görsel zenginliğe sahip. Biyografik ögelerin yer aldığı film aslında iki kaybeden kadının hikâyesi. Biri evin hanımı, diğeri hizmetçisi olsa da ortak noktada buluşan, her köşede karşılaşabileceğimiz sıradanlıkta dramatik hikâyeler aslında onlarınki. Ancak filmi bu denli özel ve güzel kılan sadece hikâyesi değil filmin. İnce detaylar, oldukça gerçekçi sahneler, göz alıcı görsel ögeler, mekan seçimleri ve usta bir elden çıktığı her halinden belli olan son derece özenli ve benzersiz anlatımı. İki saatlik filmde sadece yarım dakikalığına, o da bir pencereden gösterilen sokak çatışmasının bile ne kadar özenle çekildiğini görüp şaşıracağınız, hastane sahnelerindeki gerçeklikle şok olacağınız, seçilen mekânın tüm ayrıntılarının zihninize kazınacağı, avludaki tutsak köpeğe kadar tüm karakterleriyle özdeşleşeceğiniz, sanatsal açıdan üst düzey bir film Roma.
8,5 /10

deligoz 29-12-2018 11:12

Boş sanat filmleriyle ilgili bu kadar uzun yorum varsa anlayın ki yazan bir şey ispat etmeye çalışıyordur. Oturup bir hizmetçinin hayatını izlemek istiyorsanız buyurun izleyin. Filmden büyük zevk aldığını söyleyenlerin çoğu gerçekten zorakidir. Kendilerini entellektüel gösterme gayreti. Hizmetçinin 10 dakika yer silmesini izleyip voooovvv müthiş diyen bir beyin sorunludur. Gerçekten boş bir film. İşte seyirciyi ufaktan etkilemek için bir çocuk fırtlatma sahnesi var o kadar.  Böyle filmlere para harcanması gerçekten yazık.

Videolar

Galeri