Meshes of the Afternoon

Film   1943     [23-03-2017 -> 16-02-2021]

Bir avangard klasiği olan Meshes of the Afternoon’un ünlü bir karesinde filmin yaratıcı-yönetmeni ve yıldızı Maya Deren’i bir pencerede, ağaç yapraklarının camdaki lirik yansımasının ardında, ellerini cama dayamış dalgın dalgın dışarı bakarken görürüz. Bu imgenin çeşitlemeleri başka birçok filmde kullanılmıştır: fütüristik bir otel penceresinden bakan Anna Karina (Alphaville, 1956); yastık duvarlı bir hücredeki Annette Bening (In Dreams-Rüyada, 1998); ışıl ışıl ve bembeyaz apartmanındaki Caroline Duley (Romance, 1999). Ne denli değişikliğe uğrarsa uğrasın, imge özünde aynıdır: kadınların kısıtlanmışlığının canlı, düşsel ve korkunç bir resmi.Meshes, Amerikan avangardının özel bir hikaye anlatma türünden; bir figürün sürekli değişen düşsel mekanlar boyunca gerçeküstücü yolculuğu. Kendi fantezilerinden yola çıkan ve çekimleri kendi evinde yapan Deren, sezgileriyle filme kalıcı tınısını veren bir sıçrama yapar. Deren’in Los Angeles’ı, ürkütücü ve tehdit dolu havası bir yana, mimarisi ve iç mekan tasarımıyla bile bu mitik-şiirsel atağın atmosferinin, kara filmin öncüsü sayılmasına yeter.Bu film, kimlik bölünmesi yaşayan, görüntülerin aldattığı ve farklı gerçeklikler arasında gidip gelen bir kadının yaşadığı gotik kopuşu, tüm önemsiz ayrıntıların (oturma odasının merdivenindeki eğimden, mutfak masasının üstündeki ekmek bıçağına kadar) abartıldığı evin aydınlık mekanlarına unutulmaz bir biçimde bağlayan ilk çalışmalardan biri. Deren’e göre, kadınların düştüğü tuzağın ağlarını ören ve onları donuklaştıran günlük ev yaşantısıdır.Deren’in bizzat ilgilendiği birçok sanat dalı arasında dans önde gelir. Meshes’ta olağanüstü beden diliyle günlük işleri birleştiren bir koreografi kurar; bu bileşim de kadın sinemacıları uzun süre etkilemiştir. Deren’in beden hareketleri, montajı belirleyen, ritmik formlar bulan ve grafik düzenlemeler yaratan bir araç olur. Düşlerin yansıyıp aktığı bu filmin tutunduğu tek dal, Deren’dir.Yine de filmin bütün hareketliliğine rağmen son planda, bu modern kadın kahramanın muhtemelen sandalyesinden bile kıpırdamadığı ortaya çıkar. Ne var ki hayalleri onu bitirmiştir; bu bir ölüm yolculuğunun, öldüren bir düşün öyküsüdür. Gönderen : @RagnarLothbrok

[366] Aka:
  • Meshes of the Afternoon
Dil: None Oyuncular Yapımın Tüm Ekibi

The Woman

Yönetmen: Senaryo:
ÜLKE
ABD
YÖNETMEN
TÜR
Kısa Metraj, Kurgu, Gizem
SÜRE
14 Dakika
OY VER